21 de nov. de 2007

Ética xornalística

os tres do eixo às portas de teixeiro

Simón Márquez, José Moreira e Jesús Montoiro ás portas de Teixeiro (Foto: Mon / El Correo Gallego)


No día de hoxe pódese ler no xornal El Correo Gallego a seguinte nova:

  • Ya han pedido 'perdón' todos: Los tres vecinos condenados han lamentado los hechos que ocurrieron en julio de 1998, y que concluyeron con lesiones graves a un policía nacional. Así, si Simón Márquez ya pidió públicamente perdón al policía agredido antes de ingresar en prisión, son ahora sus compañeros José Moreira y Jesús Montoiro quienes han lamentado los hechos ocurridos. Uno de ellos envió una carta a Madrid, al Gobierno español. El otro, además, decidió hacerle llegar una misiva al SUP (Sindicato Unificado de la Policía). En el contenido de esta carta, que fue enviado por burofax, se destaca la labor de los agentes nacionales como garantes del orden .

  • No realizan ningún trabajo en Curtis: Simón Márquez, José Moreira y Jesús Montoiro no participan en ninguna labor de la cárcel de Teixeiro (Curtis), ni están dados de alta en ningún taller, ya que los reclusos han de tener antes una clasificación penitenciaria para poder apuntarse a estas actividades.


 


Realizamos unha chamada ó xornal, no que nos poñen en contacto con J. Estrada, a xornalista que redactou parte da nova. Nesa conversa, explícaselle que os tres do Eixo si están a traballar na prisión; Simón axuda na cociña e Jesús e José fanno en enfermeiría. Afirma o erro e dinos que toma nota do asunto. Tamén lle explicamos a J. Estrada que os tres do Eixo non piden perdón en ningún intre sobre os seus actos, xa que negan en todo momento os feitos dos que se lles acusan (se ben é certo que lamentan que o policía puidera ter sufrido lesións ese día, e que apoian en termos xerais a laboura do corpo de policía). Ela dinos que a palabra perdón vén escrita "entre palitos", polo que en ningún intre se dá a entender que eles se presenten como culpables. Falámoslle da ética xornalística, de que hai moita xente que só se queda co titular e non le entre liñas. Dinos que os titulares de prensa son sempre así. Dacordo: os titulares de prensa son así sempre ou non. Dende logo, lendo a nova non queda de todo claro a explicación dese titular.


Falámoslle tamén da entrevista en video que esta páxina realizou ós tres do Eixo e convidámoslle ó xornal a que pase de cando en vez por aquí para ter máis información sobre o asunto. Apunta o nome da páxina e dinos que a visitará. Acto seguido pregunta o nome da persoa que realizou a chamada. Agradecémoslle ó Correo Galego que nos tivera atendido telefonicamente, e pedimos que de aquí en diante os titulares con dobre significado deixen de ser un xogo: a opinión pública merece ese respecto.

3 comentários:

  1. pero vamos a ver! todo isto se poderia e se pode evitar pidindo perdon pero pidindo perdon a victima non o sup nin a ningun outro organismo porque sodes culpables e asi consta nunha sentencia nunha ratificacion da mesma e nunha negacion de concesion do indulto asi como multiples recursos que se fixeron.a quen queredes engañar? creo que estan moi mal aconsellados pero que moi mal e mentras se guien por esa xente pois non ides facer nada.recapacitade por favor e o millor para todos!!!

    ResponderExcluir
  2. vamos a ver. que pidan perdón, aunque solo sea por pragmatismo. son culpables y así lo ha determinado, primero un juez y, después, un tribunal compuesto por tres magistrados. no cabe publicar en ningún periódico que son inocentes, porque no es verdad.

    ResponderExcluir
  3. la ley tambien se equivoca1 de dezembro de 2007 às 23:25

    no siempre las sentencias que se dictan son las adecuadas. el juez no estaba alli para saber lo que sucedio y se le da bastante mas credibilidad a la palabra de un puñado de agentes de la ley, maleducados y que abusan de su autoridad que un ciento de protestantes que en todo su derecho piden algo necesario estando en todo su derecho.
    citare una sentencia de un juez, no hace mucho tiempo que declaro inocente aun violador porque su victima llevaba pantalones vaqueros y alegaba que no podiasacarselos sin la ayuda de la victima. No puede quizas un juez equivocarse otra vez?? que son las palabras de los compañeros contra las palabras de los acusados? habia alguien neutral?! cuantos hermanos defienden al policia "agredido"? cuantos tiene? porque para defenderse de las palabras de manuel lo acusan de otras cosas? no dicen que la mejor defensa es un buen ataque?!

    ResponderExcluir